ie będą go chwalić i opowiadać o nim swoim znajomym, w ten sposób promując jego usługi i doprowadzając do wzrostu jego popularności.
W polskiej sieci powstały nawet specjalne rankingi lekarzy. Są to strony, które szeregują lekarzy pod względem ich popularności oraz ocen wystawianych przez pacjentów, którzy skorzystali z ich usług. Stomatolog, który znajdzie się na samym szczycie tej listy, na pewno będzie warty uwagi. Jeżeli mnóstwo osób skorzystało już z jego usług, a przy tym większość z tych osób bardzo go sobie chwali, oznacza to, że naprawdę dobrze zajmuje się on pacjentami i dba o nich pod każdym względem. Zwykle bywa też tak, że jeśli cały gabinet dentystyczny jest profesjonalnie przygotowany do pracy, to pracują w nim równie profesjonalni lekarze. Wtedy nie ma większego znaczenia, do której z tych osób pacjent umówi się na wizytę, bo każda z nich dobrze się nim zaopiekuje.
Nie powinien też usztywniać tej relacji
Każdy gabinet dentystyczny może w nieco inny sposób zajmować się swoimi pacjentami. Oczywiście największy na to wpływ mają sami lekarze, czyli stomatolodzy zatrudnieni w konkretnej placówce. W głównej mierze to od nich zależy to, czy pacjent będzie dobrze czuć się na fotelu i czy da się poddać różnorodnym zabiegom. Jak zatem powinien zachowywać się profesjonalny i dobry dentysta?
Na pewno musi on wytworzyć partnerską relację pomiędzy sobą a pacjentem. Nie powinien tworzyć dystansu. Nie powinien też usztywniać tej relacji, gdyż zbyt profesjonalne podejście nierzadko jest mylone z dystansem, chłodem i arogancją. Pacjent ma się czuć dobrze i swobodnie, a aby tak było, należy z nim normalnie rozmawiać. Dentysta powinien odpowiadać na wszystkie zadane mu pytania i rozwiewać ewentualne wątpliwości.
Dobry stomatolog to nie tylko dobry fachowiec, ale też przede wszystkim dobry człowiek ze sporymi pokładami empatii. Lekarze muszą umiejętnie wczuwać się w rolę drugiej osoby, by w razie czego zaoferować jej wsparcie lub odrobinę otuchy. Najlepsi stomatolodzy niemalże przy pierwszym kontakcie potrafią wzbudzić zaufanie pacjenta. To do nich warto na pewno się kierować.
Każdy szczegół może być źródłem ważnych
Nie istnieje jeden idealny gabinet dentystyczny, który okazałby się przyjaznym miejscem dla wszystkich pacjentów. Oczekiwania ludzi są różne. Dla niektórych najważniejsze okażą się kompetencje i doświadczenie lekarza, podczas gdy inni większą uwagę zwrócą na sam wygląd gabinetu oraz to, czy wydaje się on im przyjazny. Warto więc posłuchać samego siebie i na tej podstawie wybrać odpowiednią klinikę. Czasami nawet pozytywne opinie znalezione w Internecie nie są wyznacznikiem wysokiej jakości - czy to gabinetu, czy samego lekarza.
Na znalezienie tego dobrego gabinetu na pewno warto poświęcić więcej czasu. Mało komu uda się natrafić na świetną placówkę już przy pierwszym podejściu. A dobry dentysta to nie tylko profesjonalista w swoim fachu, ale też i człowiek o odpowiednim stosunku do pacjenta, który potrafi zminimalizować lęk przed zabiegiem i zadziałać niczym tabletka uspokajająca. Warto zwracać uwagę na tego rodzaju cechy. Należy patrzeć nawet na to, w jaki sposób stomatolog przeprowadza wywiad czy standardową rozmowę z pacjentem. Każdy szczegół może być źródłem ważnych informacji, które pomogą w wyborze świetnego gabinetu.
W głowach wielu ludzi pokutuje przekonanie
W głowach wielu ludzi pokutuje przekonanie, że odwiedzając gabinet dentystyczny, muszą być oni przygotowani na doświadczenie naprawdę niemiłych i nieprzyjemnych rzeczy. Czy jednak ma to w ogóle cokolwiek wspólnego z prawdą? Czy w ogóle kiedykolwiek tak było i czy można generalizować w ten sposób? Oczywiście, każdy stomatolog jest inny, podobnie, jak każdy pacjent jest inny. Każdy posiada swoje własne doświadczenia, swoje skojarzenia i myśli, które natychmiast pojawiają się w jego głowie, gdy tylko słyszy słowo "dentysta". Można jednak śmiało zaryzykować stwierdzenie, że strach ma zawsze wielkie oczy, a wspomnienia (zwłaszcza te negatywne) są niejednokrotnie wyolbrzymione i urastają do rangi czegoś niepodważalnego. Być może więc, każdy, komu wizyta u dentysty kojarzy się źle, po prostu tak zapamiętał jakiś niemiły szczegół podczas ostatniej wizyty, że jego mózg utożsamia osobę stomatologa bądź jego pracę z tym niefortunnym detalem, natomiast nie łączy się to bezpośrednio z czynnościami wykonywanymi wówczas przez dentystę? Możliwości jest bardzo wiele, warto je prześledzić i przemyśleć.